lördag 12 maj 2012

Österrikeresa

Vi har varit i Österrike med skolan och en av de hektiska dagarna åkte vi till Wien.
Där besökte vi Sacherkonditoriet som såklart serverar den "äkta" sachertårtan.
Tårtan består enkelt beskrivet av två täta tårtbottnar av chokladkaka med aprikosmarmelad emellan och en chokladglasyr på utsidan.
Inte min favorit tyvärr....



De hade många andra goda bakverk att välja mellan.


Cupcakes i skyltfönstet såg färgglatt och maffigt ut.
Nu återstår att se om resan givit någon inspiration :)





3 kommentarer:

  1. Intressant med Sachertårta för jag känner samma sak som du: vi åt den i österrike o jag blev jättebesviken. Smakade inte ett smack. Men jag antar att det är så de ska smaka ... Vilka underbara bakverk f ö ser jag på dina bilder

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara så med många av bakverken i Österrike. Smaklösa helt enkelt :(

    Tusen tack!

    SvaraRadera
  3. Ojsan, minns fel, det var Schwarzwaldtårta jag var så besviken på

    SvaraRadera