söndag 16 juni 2013

Emma och Calles bröllopstårta

Ja nu är dom man och hustru....
Tårtan har jag knåpat med ett tag,  ja inte själva tårtan utan dekorationerna.
Efter endel pyssel så blev det bröllopsparet och deras hundar som fick agera caketopper.
 



Tårtan innehöll
Vanilj och chokladbottnar
Nutellafluff
Hallonmousse
Spacklad med vit chokladsmörkräm
Täckt med marsipan


Eftersom jag ville ha höjd på tårtan så klädde jag en dummie med marsipan.
Den använde jag som nedersta våningen. 
Ett smart sätt för att få tårtan att se större ut.

Det fina tårtfatet har jag skickat efter från England.
Det blev verkligen pampigt att ställa tårtan på den!




Jag gjorde även en liten allergivänlig tårta. Laktos, gluten och nötfri.



Den innehöll:


Vaniljbottnar
Hallonmousse
Vaniljgrädde
Spacklad med grädde
Täckt med sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar