fredag 8 juni 2012

Studenttårtor x 3

Skolan har tagit sommaruppehåll, men inte tårttillverkningen :)
Tre studenttårtor har blivit levererade idag.
Önskemål om teman var häst, gitarr och cykel.
Så det var "bara" att köra igång!


Marcus tårta:
Fylld med vaniljmousse, jordgubbsmousse och färska jordgubbar
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Figurer av sockerpasta och kristyr





Ludwigs tårta:
Fylld med chokladganache och vaniljmousse
Spacklad med grädde och täckt med marsipan
Figurer av sockerpasta och kristyr



Killarnas tårtor skulle vara utformade som studentmössor.
Det kändes inte som något större problem...MEN...det var tydligen inte bara jag som skulle göra studentmössetårtor.
 Den svarta sockerpastan var slut överallt.
Tillslut tog jag vit sockerpasta och färgade med svart pastafärg.
Hur svår den var att jobba med kan ni bara gissa :(
Men utifrån de omständigheterna så är jag nöjd ändå.




Andreas tårta:
Fylld med hallonmousse, vitchokladmousse och färska hallon
Spacklad med grädde
Täckt med marsipan
Figurer av sockerpasta och kristyr


Idén till den livsnjutande hästen hittade jag här hos Bagerskan.





Leveransklara :)


            Hoppas att ni får en alldeles underbar studentdag!











4 kommentarer:

  1. Underbart fina! Proffs. Dags att starta firma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, men proffs är nog att ta i ;) Om du bara visste hur mycket kul det finns att lära i denna branch :)
      I morgon ska jag på min 1:a riktiga tårtkurs! Bilder kommer på bloggen....

      Radera
  2. den blev kanonfina :)
    hoppas du får roligt på kursen idag!
    kram Madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde.
      Kursen var superkul. Som sagt, jag längtar redan till nästa ;)
      Kram Marre

      Radera