torsdag 14 juni 2012

Barbietårta 1 Molly

En kollega undrade om jag kunde göra en tårta med prinsesstema till hennes dotter på 4 års dagen.
Jag tyckte att det var ett ypperligt tillfälle att göra en barbietårta för 1:a gången.
Det var lite "läskigt" eftersom jag inte riktigt visste hur jag skulle gå tillväga i alla moment, men det gick rätt bra till slut.
Här är resultatet.




Tårtan fylldes med jordgubbsmousse, färska jordgubbar och vaniljmousse.
Spacklad med grädde och täckt med vit och rosa sockerpasta.




Så här såg själva tårtbotten ut innan jag delade den och fyllde den.
 Den är bakad i en speciell form för just barbietårtor.
 Väldigt smidigt får jag säga, det blev helt rätt storlek på klänningen.
 



8 kommentarer:

  1. Men HERREGUD vad grym du är!!!! Tårtan blev ju helt fantastiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!
      Och kul var det också :)

      Radera
  2. jättefin!! Du blir bara bättre och bättre, och du fick klänningen att se veckad ut, sååå mkt snyggare men det måste varit fanska svårt va? kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det svåraste var att få dit den vita underklänningen. Den sattes ju direkt mot grädden så det var lite klurigt....
      Annars var det bara kul :)

      Kram kram

      Radera
  3. Jättevacker! Har länge velat testa göra en barbie-tårta. När jag väl ska göra en ska jag definitivt skaffa mig den där formen, bottnen blev ju helt perfekt!

    http://rebeccastartor.blogspot.se/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Rebecca.
      Ja formen var väldigt bra. Tänk på att smöra och bröa allt noga så att det inte fastnar. Jag blev jättenöjd :)
      /Kram

      Radera
  4. Har du receptet till barbietårtan? Gjorde en vanlig smet men blev bara fylld till häften:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har letat men hittar inte receptet tyvärr. Gör en större sats nästa gång helt enkelt! Sorry för dåligt svar…

      Radera