lördag 18 augusti 2012

Barbietårta 2 Nova

Dags för en barbietårta igen!
Önskemålet var en rosa och jag gjorde ungefär likadant som förra gången.
Hade från början tänkt att variera lite mer, men man kan säga att vädret inte tillät några utsvävningar....
Det måste ha varit rekord i hög luftfuktighet just i går när jag skulle klä tårtan och idag när den skulle dekoreras.
 Både marsipanen och sp:n nästan luckrades upp av värmen.
Jag löste det så att jag la en handduk på marmorskivan och la sen fullt med frysklampar på den i c:a en halvtimme. Då kyldes skivan ner och det funkade riktigt bra att kavla efter det :)
 Men jag blev tvungen att kavla lite tjockare än vanligt för att det skulle hålla ihop.
Själva dekoreringen fick ske med tårtan kvar i kylen, tur att jag har en extra kyl :)

Grattis Nova på din 5 årsdag!






Den var fylld med hallonmousse och vaniljmousse.
Spacklad med grädde och täckt med vit sockerpasta och rosa marsipan.
Sist av allt strödde jag över guldglitter på kjolen (som knappt syns på bilderna men som var så mycket finare i verkligheten.)


2 kommentarer:

  1. snart är äntligen höst och vinter här då har man inte sånna bekymmer längre ;) jättefin blev den!

    kraam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja det får vi se fram emot ;) Kram

      Radera