söndag 21 april 2013

Birdcage-cake (Fågelburstårta)





"Birdcage-cake" blev en av helgen tårtor. 
Första gången jag gjort en sådan och många lärdomar blev det ;)
Nu vet jag hur jag INTE ska göra nästa gång.
 
1. Jag ska INTE göra själva toppen på buren för låg, vilken den blev denna gång.
 
2. Jag ska INTE klä tårtbrickan med samma färg som buren. Det blir för likt en hatt.
 
3. Jag ska INTE ha för få burstänger, behöver va en väldigt stor fågel för att den inte ska kunna flyga ut här..
 
4. Jag ska INTE glömma att förvarna gästerna om att det är en tårtbicka och pinnar i tårtan för att stadga upp den ;)
Annars gick det riktigt bra och den var superkul att göra!
 
2 bottnar gjorda med smör i 16 formar
Fylld med mörk chokladfluff, vaniljmousse, hallonmousse i 5 lager
Spacklad med marshmallowsmörkräm
Täckt med marsipan
Dekorationer av sockerpasta

 
Så här såg den ut innan marsipanen åkte på.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar