lördag 14 april 2012


Det blev också en typ av princesstårta till dopet.


 Jag fuskade och köpte ett färdigkavlat lock av marsipan, vilket jag aldrig kommer att göra mer. Det var tunnt och färgen var lite väl trist, men det var bara att gilla läget just då.
Tårtan fylldes med vaniljmousse, grädde och hemmagjord rabarber/jordgubbsylt och spacklades med grädde.
Bokstäver och siffror stansade jag ut, vilket inte var det enklaste för en nybörjare :(
 Efter att ha suttit som en envis åsna så är jag nöjd med resultatet!


En laktosfri gräddtårta med jordgubbar gjorde jag också till dopet.
Jag bakade chokladbottnar som fylldes med hallonmousse, vaniljkräm och färska jordgubbar.
Mörk choklad smältes och spritsades ut på bakplåtspapper. Chokladen fick stelna och sen var det bara att trycka fast chokladspritset på tårtan.

Voila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar